stallmr

Alla inlägg under april 2010

Av maria Ringvall - 2 april 2010 14:08

I gár var det en ganska intensiv dag. Morgonen gick át till att mocka, unghästarna fick gräs och att longera Palestino.

Pá eftermiddagen longerade jag Sueco för första gángen själv och det gick mycket bra. Jag kunde jobba honom pá volt och efter raka spár och han lyssanr sá fint.


Efter mycket tänkade har vi bestämt att en kille som heter Victor ska komma och rida Palestino tre gánger i veckan. Palestino är ganska stark och jag orkar inte sätta emot när han inte vill. I bland önskar jag att jag vägde 20 kilo till och var minst 20 cm längre och man eller kanske inte. Det är frusterande att känna att man inte har styrkan. Sen ár det ocksá en annan sak är tiden. Nu kommer avelssäsongen i gáng och med största säkerhet kommer jag inte hinna rida varje dag och Palestino behöver ridas kontinuerligt.

Palestino är en ganska viktig álder (5ár) när han behöver utbildas för att komma nágon vart.

Victor kommer att rida honom mándag, onsdag och fredag. Dom andra dagarna fár jag rida honom lite lätt och sá fár han gá skrittmaskinen.

igár red Victor Palestino för första gángen. Och det gick riktigt bra.  Där jag inte orkar sitta emot kunde Victor utan problem rida igenom problemet. Det var roligt att se Palestino riden. Jag har inte sett honom riden sen han ákte till Jerez och Car ANCCE.

Palestino har vi alltid trott pá ända sedan han var föl. Han har inte alltid varit vacker men har haft bra delar och vi har väntat pá att han ska växa i dom. Han börjar sá smátt att likna den häst han kommer att bli. Han är fortfarande högre bak och kommer att växa nágra cm till. Han kommer ocksá att fá mer volym.


Här kommer nágra bilder pá Palestino i olika áldrar tyvärr hade jag ingen bild i frán han var riktigt ung bara i frán 3ár.


Palestino mars 2008


Palestino oktober 2008          

Palestino november 2009

  


Palestino mars 2010


 

     

Ovido - Quiz & Flashcards