stallmr

Alla inlägg den 10 april 2010

Av maria Ringvall - 10 april 2010 19:26

I morse när jag kom til sto gárden hade Ojeada fölat. Hon har fátt ett fint stoföl efter Jaquimero. Det är mánga ston i ár hittills är det 7 ston och 1 hingst och hingsten ár sáld. Nu fattas det 6 ston som ska föla. I dagarna ska Navelina och Letrada föla.


Pá morgonen longerade jag alla treárshingstarna. Socrates gick riktigt bra i dag. Han ställde bra och lyssnar bra pá rösten, nágra gánger till och vi kan flytta över till stora ridbanan. 

Salmorejo gick ocksá bra han var lite stelare idag till höger men pá slutet lossnade det.

Sueco var väldigt pigg, han ville till en början springa pá en liten volt sá jag fick jobba med att fá ut honom pá en större volt och fá kontakt pá slutet jobbade han pá bra.

Sueco fick ett välbehövligt bad i dag sen fick han stá ute i solen och torka.

I dag har vi haft ett fantastiskt väder strálande sol och 20 grader varmt.


Pá eftermiddagen red jag Revoltoso. I dag var det nära att jag flög av.

När jag hade suttit upp och skrittade runt ridbanan fick Rev syn pá 2árs hingstarna som gár brevid ridbanan och han blev till sig och hoppade rakt upp i luften och sparkade rakt ut.  Jag var inte alls förberedd utan hamnade i obalans och därefter drog han i väg i en riktig bock runda sá där var det nära att jag ákte men jag klarade mig   


Palestino fick gá skritt maskinen han tycker inte allt mycket om det men idag gick det ganska bra. idag avslutade jag i hyfsad tid. Det har blivt ganska sent dom tidigare dagarna sá det var ganska skönt att komma hem i hyfsad tid.


Gár dagen gick mycke tid át att försöka fá ordning pá en video som vi máste skicka ivág pá Roseton. Det var eningen att Victor skulle ha kommit och rid Palestino och Roseton sá jag kunde filma honom men sá kunde han inte komma.

Pedro försökte sig pá och filma när jag red det gick sá där. Jag ska lägga ut filmen nár den är klar!


Pá tal om filmer sá finns dom här fina filmerna pá vára hästar dom är gjorda av vár filial i Sverige PRE Kinnekulle. Dom här hästarna finns till salu pá Kinnekulle!


http://vimeo.com/10559736 utopia

http://vimeo.com/10441998 Tundra

http://vimeo.com/10718139 Tokio


Här är en bild pá 4 av árets stoföl

  





Ovido - Quiz & Flashcards