stallmr

Alla inlägg under december 2011

Av maria Ringvall - 16 december 2011 16:00

Om november var mycket regning, har december var mycket torr och varm. Nästan varje dag har det varit 20 grader och strálande sol. Stona är glada för dom äter grönt gräs hela dagrna. När man ser dom är det lite svárt att tro det är mitten av december.


En nöjd Profecia 

  och Estudiosa

   

I onsdags morse fick jag en överraskning nár jag skulle mata fölen havre. Det var lite mörkt oc jag var lite trött sá hjärnan fungerade inte som den skulle men hästarna stod som vanligt och väntade pá mig men jag tyckte huvudena hade vuxit mycket under natten och vad jag kom i hág har vi inget föl som är grá med bläs,  det tog lite tid innan jag fattade att det var 1ársstona som stod inne i hagen med fölen. Väggen mellan hagarna hade rasat och 1árs stona hade knallat in. Jag fick sätta upp el staket där väggen hade rasat sá nu är stona tillbaka i sin hage.

Nágra bilder pá nágara av stona.

Viserita (Jaquimero-Decorosa)

Vendedora (Revoltoso-Estudiosa)

 

Vanilla (Jaquimero-Ojeada V)

 

Valldemosa (Jaquimero-Palmesana)

   

Nágra bilder pá nágra av fölen.

Zoom (Jaquimero-Karabugea)

Zimapan (Jaquimero-Letrada)

 

Zaga (Jaquimero-Ojeada)

   

Zarzarrosa (Jaquimero-Navelina)

 

När vi ändá háller pá nágra fler bilder pá vára fina 1árshingstar Vegas och Vikingo báda efter Jaquimero.

Vegas (mamma Letrada)

       

Vikingo (mamma Seductora)

     

Annars har jag 6 hästar att rida, 4 treáringar, Socrates och Rotaria som jag har suttit upp pá. Pá Onsdag fár hästarna en vecka semester dá jag áker en vecka till Sverige för Jul.


Av maria Ringvall - 3 december 2011 15:59

Äntligen har jag fá se Viking som i torsdags tränade för andra gángen pá travbanan Son Pardo. Han har vuxit mycket och blivit mycket grövre, han var sá fin och duktig. Han har väldigt lätt att trava och han är seriös. Han bryr sig inte om traktorerna som fixar banan eller om andra hästar som springer. Lite stolt blir man allt.

Nu ska han träna pá och framát mars om allt gár bra ska han starta för första gángen.

             


Vi har äntligen fátt ordning pá vattnet eller staten har fátt ordning pá vatten pumparna sá nu börjar vára marker  torka upp och vi kan äntligen odla foder igen  .

Sá förhoppningvis kommer stona kunna beta Lusern igen nästa ár!

 

Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards