stallmr

Alla inlägg under augusti 2011

Av maria Ringvall - 17 augusti 2011 20:35

Den här sommaren har varit ganska svalt ur Mallorca ögon fram tills nun, nu är det desto svettigare.

Idag provade jag att lägga pá sadel pá Tintero och Tagomago. Det gick jätte bra dom brydde sig inget alls sá nu är det att jobba dom nágon vecka med sadel sá kan jag sitta upp. Det är sá roligt att se hästarna under sadel dom växer och blir sça vuxna.

I gár fotograferade jag nágra av hästarna bland annant Tagomago.

Tagomago född 2008 (Judio VII- Destinada)


          Jag tog även bilder pá nágra 1áriga avkommor till Jaquimero.


Vegas, hingst född 2010 (Jaquimero-Letrada)

    Viserita, sto född 2010 (Jaquimero-Decorosa)

    Vistosa, sto 2010  (Jaquimero-Galucha)

    Vinagrella, sto 2010 (Jaquimero-Karabugea)

  Vikinga, sto 2010 (Jaquimero-Rua)

  

Det blev ganska mánga bilder men det är ganska lungt för tillfállet. Nästa vecka ska vi mikrochipa fölen och börja avvänja dom älsta. I ár kommer det gá fort eftersom det bara är 6 stycken.

Av maria Ringvall - 8 augusti 2011 16:57

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev men jag har varit i Sverige i 10 dagar och sedan har det varit mycket att ta igen.

Det har inte hänt sá mycket under dom veckorna.

Jag har haft alla 1árs stona inne för rakning och avmasking, nu stár dom 2 sista inne. Dom kommer jag har lite inne lite längre eftersom Vendemia är sáld och hon vill jag ska vara lite mera utbildad innan hon áker. Den andra Veneciana ska  jag förbereda för att kunna visa pá shower nästa ár när hon fyller 2.

3árs higstarna arbetar jag nu pá stora ridbanan med bett och snart är det dags att sätta pá longeringjord.

Socrates och Tunante har jag arbetat för hand nu när dom har vilat, Socrates har ocksá tappat en sko sá jag hoppas att hovslagaren kommer snart och skor honom.

Tyvärr har min fina vapendragare Cava lämnat oss, hon har haft diabetes senaste áret men ändá varit pigg och glad men nu pá slutet blev hon sämre sá hon fick sluta sina dagar.

 

Jag har gjort en video pá Decorosa.


Min travare Viking Suyal gár riktigt bra framför vagnen och tränare är nöjd med honom. Jag ska áka och hälsa pá honom i veckan. Här är nágra bilder pá honom tagna av Frida Westergren.

   

Ovido - Quiz & Flashcards