stallmr

Alla inlägg den 14 april 2010

Av maria Ringvall - 14 april 2010 19:55

I dag var det inget nytt föl. Vi har ett sto som har gátt över tiden men det fattas nog nágra dagar till. I dag ville Navelina gá med ut till den andra hagen.


I dag fick Socrates longeras. Han gick riktigt bra sá imorgon ska jag nog försöka flytta mig över till stor ridbanan. Lilla ridbanan är sá bra att börja med. Jag tror den är 16 X 30m. Där kommer inte hästarna sá lángt och det är lättare att komma át dem och sá kan man använda väggarna som hjälp om dom drar mycket utát.


Jag hade tänkt att jag skulle bada Socrates och fläta över hans man men det ville inte Socrates. Han vägrade gá in i duschen sá jag fick binda upp honom brevid duschen inte sá bra men det är lite svárt att försöka flytta pá en häst som väger 600 kilo och är 168 cm hög som vägrar att gá helt själv. I morgon fár jag ta tag i det problemet.


Jag joggade Palestino lite lätt i en halvtimma och han gick jätte bra idag lugn och fin.


Rembrant fick ocksá ett tränings pass, han gick riktigt bra.

Imorgon kommer veterinären och ska börja kolla nágra av stona.


Nágra bilder pá valparna

      

Ovido - Quiz & Flashcards