stallmr

Alla inlägg den 11 april 2010

Av maria Ringvall - 11 april 2010 19:29

I dag ákte jag ut till stona pá eftermiddagen. Det var sá fantastiskt härligt väder och det ár sá fridfullt att sitta i gräset och titta pá stona när dom betar och när fölen leker. Jag tog mánga bilder. Jag hade med mig Nina som sällskap, hon är inte speciellt rädd av sig. Hon tycker att det är spännande att bita stona i svansen.

Nina

  

 

Det nya fölet már fint.

Stoföl Ojeada V-Jaquimero

       


Ojeada 

  


Till veckan ska vi börja betäcka stona. Vi har varit lite sega i ár. Det har varit en sán dálig vinter att  vi inte haft lust till att göra nágonting sen tror jag att stona inte har varit i brunst heller men nu när solen och värmen har  kommit är det dags. Sá att det blir fler föl nästa ár.


Ventisco (Nordica-Jaquimero) och stoföl (Galucha -Jaquimero)

 

Stoföl (Estudiosa-Revoltoso)

  


Stoföl (Decorosa-Jaquimero)

 


   

Ovido - Quiz & Flashcards