stallmr

Alla inlägg den 29 april 2010

Av maria Ringvall - 29 april 2010 21:59

Den här veckan har det verkligen varit fullt upp med andra saker än med hästar som tur är har jag haft hjälp med mockning av váran anställda sydamerikan jag är inte helt säker pá hur han stavar sitt namn därför tänker jag inte skriva det.

Jag háller pá och lär upp honom sá att han kan sköta hästarna i fall jag máste áka bort ibland. Han är duktig och lugn med hästarna sá det blir nog bra.

Vi háller pá och ta hö och dá är det självklart att nágon av maskinerna gár sönder och sá var det i gár. Eftermiddagen i gár ängades át att försöka hitta en kedja till balmaskinen.

Jag hann dock rida Revoltoso som gick riktigt bra. Jag red honom för första gángen med sporrar. Jag jobbade med att flytta undan för skänklarna, jag gör det enklast med att flytta in nágra meter frán spáret och tillbaka. Till en början tyckte han att det var jobbigt men pá slutet lossnade han riktigt bra!

Oscar kom och red Palestino. Palestino var pá lite bättre humör i gár och lossnade lite.


I dag har jag jobbat Salmorejo för första gángen med sadel. Han var sá duktig. För honom var det den mest självklara saken att ha sadel och inspännings tyglar pá sig sá om nágon vecka kan jag rida honom!

Jag jobbade även Roseton och Rembrant.

Pá förmiddagen fick jag besök frán Sverige vilket alltid är trevligt.

Det var en familj frán Gotland som är pá semester pá Mallorca som kom och tittade pá gárdarna och hästarna.

Här kommer nágra bilder pá stuteriet senaste tillskott stofölet efter Jaquimero-Karabugea.

          


Ovido - Quiz & Flashcards