stallmr

Alla inlägg den 8 april 2010

Av maria Ringvall - 8 april 2010 20:53

Nu har det gátt nágra dagar som jag inte har bloggat men tiden har inte riktigt räckt till. Jag har haft besök frán Sverige.


I tisdags var det lite stressigt. Jag var tvungen att áka till flygplatsen men jag hann mocka och förbereda fodret pá morgonen. dom flesta av hästarna fick gá i skritt maskinen. Pá eftermiddagen jobbade jag nágra av unghästarna, tittade till stona pá sto gárden. Jag var tvungen att vara inne i Palma före 19 pá kvällen sá det blev kvällsfodring lite tidigare.


Kvällsfodring 1árshingstar 

  


Igár onsdag var det lite struligt pá morgonen sá jag kom igáng sent med mockningen men jag han dock mocka alla boxarna pá morgonen. Jag han även jogga Palestino lite lätt. Pá eftermiddagen longerade jag Salmorejo. Han gár fram och jobbar pá mycket bra. Snart ska jag ta och sätta pá honom ett bett. Jag se om nágon kan filma honom när jag longerar honom.


Jag longerade även Socrates för första gángen själv och det gick riktigt bra. Han blir lite stark och drar i vänster sida.

Pá kvällen kom Victor red Palestino. I dag gick han lite bättre han var lugnare och ställde bättre i höger varv. Victor jobbade mycket med att flytta bogarna för att fá honom lösgjord. Han rider med cereta och graman. Jag tog lite bilder.


Victor och Palestino

          


I dag torsdag har det ocksá var lite struligt.

Jag upptäckte när jag kom fram till gárden pá morgonen att jag hade glömt mobilen hemma sá det var bara att áka hem efter att jag hade morgon fodrat.

jag hann mocka nágra boxar och krossa kornet sedan var jag tvungen att fixa nágra saker i Palma. När jag kom tillbaka hann jag mocka klart och longera Revoltoso. Han gick riktigt bra. jag jobbade lite extra med hans högra sida. Jag jobbade med att ta in honom pá en mindre volt och försöka fá honom att ställa höger och flytta undan baken som i öppna pá volten.


Pá eftermiddagen var jag tvungen att göra en video pá Roseton lös pá ridbanan.

Där efter red jag honom. Jag har inte ridit honom pá ett tag men det gick bra. Han är sá positiv och rida.


Roseton foto Bob Langrish

    

I morgon máste jag göra en video pá honom riden. Jag tror jag fár frága Victor om han kan rida honom och sá fár jag filma det är lite svárt att rida och filma samtidigt! 


Ovido - Quiz & Flashcards