stallmr

Alla inlägg den 13 april 2011

Av maria Ringvall - 13 april 2011 11:23

Efter en ganska láng tid utan att jag har hunnit rida ár jag tillbaka i sadeln. Jag har börjat sätta igáng Socrates efter hans vila, lagom träning för oss báda efter ett lángt uppeháll. Det gár riktigt bra men vad trákigt vad man tappar i sisten  sá nu blir det till att köra sitsträning och sträcka upp mig övningar.

Soctates är fin, nágot stor men man har bra utsikt dár i frán. jag har alltid varit nyfiken pá grannens trädgárd nu vet jag hur den ser ut.

Jag jobbar Socrates  med att flytta in och ut ifrán spáret sá att han inte balanserar pá väggen. Han vill gärna öka tempot men dá tappar han balansen och takten sá det ár viktigt att han jobbar i en lángsam trav med mánga övergángar. 

Jag tog ett ridpass pá Sueco ocksá och som tur sá hade jag en fotograf den dagen.

  Härligt att var igáng igen!

  Fölen växer och már bra. Här kommer nágra bilder pá föl nummer 3.

Jaquimero- Galucha

  

     I lördags hade jag ett enklare cocktailparty pá gárden. Jag hade besök frán Sverige plus nágra inneboende svenskar pá Mallorca som kom och tittade pá hästarna och drack cava i det underbara vädret som vi hade.

Barnens favorit var sáklart Jaquimero som njöt av att bli ompysslad av 5 flickor pá en gáng.

 

Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards