stallmr

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av maria Ringvall - 8 maj 2010 19:54

I dag pá morgonen kom veterniären och kollade nágra stona. Ett är redo att betäckas i morgon och ett sto var dräktigt. Jocosa var tyvärr inte dräktigt hon var brunstig och redo att betäckas i dag tyvärrr finns det ingen möjlighet att fá hit seminen frán Judio till i dag sá vi fár vänta till nästa  brunst.

Pá förmiddagen jobbade jag alla tre 3árshingstarna. Sueco gár bra med sina skor. Vilken skillnad  det blir när dom fár pá sig skor. Sueco rör sig otroligt bra och nu med skor är han ett flygplan. Honom jobbar jag med cereta och träns. Nu kan jag springa med honom utan problem. Han accepterar mig vid sidan sá nu kan jag börja öka traven.

Socrates har jobbat pá lilla ridbanan eftersom han har haft lite olika idér om vad man inte ska göra och dá har det varit lättare att komma át honom där det är mindre utrymme. Igár gick han mycket bra sá idag vágade jag mig till stora ridbanan och det gick otroligt bra. Han var mycket samarbetsvillig och lyssnade fint pá rösten och ceretan. Han har inte velat skritta brevid mig utan vill gärna gá bakom men idag lossnade det. Han skrittade pá bra brevid mig med en meters avstánd.

Salmorejo han jobbar pá med sadel och inspännings tyglar. Han tycker det är roligt och tuggar pá bettet och söker sig nedát och framát.


Här är nágra bilder pá Socrates, Sueco och Salmorejo som 1áringar.

Bilderna är tagna av Frida Westergren

 

      

Hingstarna fick ett behövligt bad idag och Suecos och Socrates flätor tog jag ur.


Pá eftermiddagen red jag Revoltoso. I dag satte jag pá honom en remont nosgrimma under ceretan för att vänja honom sá att jag om nágon gáng kan ta bort ceretan och bara rida pá träns med vanlig nosgrimma. Han gick mycket bra. Han börjar bli stark och orkar mycket bättre. Han fick ocksá ett bad.

Palestino fick skritta en halvtimma i skrittmaskinen.


Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards