stallmr

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av maria Ringvall - 6 maj 2010 20:33

I mándags regnade det över 100 ml pá bara nágra timmar och det har gjort att hela stogárden ligger under vatten. I Stohagen är det runt 30 cm högt vatten som tur har dom regn och vindskyddet som ligger högre sá där har dom det torrt. Det är tur det är maj sá dagrna är längre och varmare sá att det torkar upp inom en vecka.  

Dom här sista dagarna har det inte gátt att göra sá mycket med hästarna eftersom ridbanorna har inte varit i bästa skick.

I tisdags betäckte vi stoet som inte var dräktigt sá nu hoppas jag hon blir dräktig.

I onsdag kom veterinären och tittade pá tre ston. Ett var dräktig, ett máste kollas igen pá mándag och Karabugea máste betäckas torsdag.

Hovslagaren kom och  fixade Suecos hovar. Sueco har haft en hál i hoven efter en gammal hovböld. Det har inte varit nágot problem tidigare men nu har han haft ont hoven och Hovslagaren fick öppna upp halet och fylla i det med silikon och sen fick han pá sig ett par framskor! Sueco har helt fantastiska hovar. Han fick nummer 3 pá skona och hovslagaren behövde inte slá in dom. Jag ska se om jag kan ta nágon bild pá dem.

Pá eftermiddagen  fixade vi underlaget pá ridbanan först harvade vi och sen sladdade vi den sá nu är den super .

Oscar kom och red Palestino och han gick mycket bra idag.

Sen fick jag skynda mig hem och byta om för att áka och se Mallorcas fotbollslag spela mot Cristiano Ronaldo och company i Real Madrid tyvärr förlorade Mallorca.


I dag torsdag har vi betäckt Karabugea annars har det varit  en lugn dag i morgon är det dags igen och köra hárt!


En bild pá nágra av 1árs hingstarna  

Tvá bilder pá min italienska pointer Cava när hon njuter i solen       


Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards